*alt_site_homepage_image*

Mobili laboratorija „Mobilioji bioklasė“ Rukainių gimnazijoje

decoration

Lapkričio 30 dieną Vilniaus r. Rukainių gimnazijoje lankėsi moderniausia mokslo įranga aprūpinta pirmoji šalyje mobili laboratorija „Mobilioji bioklasė“. „Mobilioji bioklasė“ – tai po mokyklas keliaujanti moderni laboratorija, kuri pristato ir supažindina su naujausiais biomokslų laimėjimais.

Projektą įgyvendina Vilniaus universitetas kartu su bendrove „Thermo Fisher Scientific“, kuri yra didžiausia pasaulio bendrovė, siūlanti produktus ir paslaugas mokslui. Padedami Vilniaus universiteto studentų ir aukštųjų technologijų kompanijos „Thermo Fisher Scientific“ tyrėjų, gimnazijos mokiniai, besidomintys biomokslais ir ketinantys su šiais mokslais susieti savo studijas, turėjo unikalią galimybę bent trumpam tapti tyrėjais ir atlikti modernius mokslinius eksperimentus.

Biologijos mokytojos Alicijos Karpovič kabinetas virto tikra moksline laboratorija, kurioje buvo atliekami eksperimentai su DNR. Laboratoriniuose darbuose dalyvavo 24 mokiniai iš visų gimnazijos klasių, o juos kuravo genetikos, biologijos ir kitus biomokslus studijuojantys studentai, kurie šiuo metu atlieka praktiką projektą remiančioje bendrovėje „Thermo Fisher Scientific“.

Mokiniai, apsivilkę chalatus, užsidėję pirštines ir akinius, buvo supažindinti su darbu automatinėmis pipetėmis, dalyvavo pipetavimo olimpiadoje, išbandė mokslinius prietaisus ir patys atliko modernius biomokslų eksperimentus, kurie atskleidžia, kas yra DNR ir, kaip ji yra tyrinėjama. Išklausę trumpą paskaitą apie DNR, jos struktūrą ir funkcijas, mokiniai susipažino su darbo laboratorijoje specifika, mokėsi naudotis automatinėmis pipetėmis, iš tirpalo išsodino DNR „siūlus“, atliko mokslinį eksperimentą, kurio metu susipažino su šiuolaikiniais molekulinės biologijos tyrimų metodais: PGR (polimerazės grandininė reakcija) metodu, DNR elektroforezės metodu. Atliekant šiuos eksperimentus, buvo naudojami „Thermo Fisher Scientific“ Vilniaus padalinyje kuriami ir gaminami įvairūs reagentai. Šie molekulinės biologijos produktai, skirti tirti DNR, RNR ir baltymus, yra aukštai vertinami visame pasaulyje. „Mobilioji bioklasė“ mokinius supažindino su šiuolaikinės molekulinės biologijos metodais, kurie yra naudojami kuriant vaistus, diagnozuojant ligas (pvz., vėžio ar genetinių ligų), nustatant parazitus (pvz., virusų ar bakterijų), tėvystę/tapatybę, nusikaltėlių paieškai ir kt.

Mokiniai džiaugėsi „Mobiliosios bioklasės“ suteikta galimybe vienai dienai įsijausti į mokslininko vaidmenį – tirti ir dirbti su tokiais prietaisais ir priemonėmis, kaip šiuolaikinėse biomokslų laboratorijose. Tai skatina didesnį domėjimąsi biomokslais ir įkvepia, taip pat padeda renkantis ateities profesiją.

Mokiniai pasidalijo savo įspūdžiais

Tokios pamokos supažindina mus dar arčiau su biologijos ir chemijos mokslais. Taip pat suteikia galimybę suprasti, ar toks darbas tau patiktų ir ar norėčiau studijuoti šių mokslų sritį. (Gaidukevič Gabriela, IIIG kl.).

Labai patiko. Tokie renginiai paįvairina mūsų mokyklos gyvenimą. Ypač patiko eksperimentai, kurių metu pasijutau tikra profesorė. (Pipilevič Katrina, IIIG kl.).

Užsiėmimai buvo labai įdomūs. Labiausiai patiko, kad prieš mums atliekant eksperimentą vedantieji įdomiai papasakojo apie bandymus. (Bogdanovič Emanuela Franciška, IIIG kl.).

„Mobilioji bioklasė“ man labai patiko. Svečiai iš VU parodė mums daug įdomių eksperimentų, susijusių su DNR. Man buvo labai įdomios mokslinės, tikslios pipetės. (Survilo Patyk IIIG kl.).

Renginio organizatorės: Alicija Karpovič, Ana Ivanova