*alt_site_homepage_image*

Integruotas ekologinis mokinių ugdymas Vilniaus rajono gimnazijose

decoration

Miškai užima trečdalį mūsų planetos ploto. Šie žalieji masyvai aprūpina viso pasaulio žmones deguonimi, formuoja klimatą ir stabdo jo kaitą, saugo Žemę nuo dykumėjimo, erozijos, mažina taršą ir yra vienas iš pagrindinių vaistinių žaliavų šaltinių. Deja, pasaulyje miškų iškertama vis daugiau, todėl nusprendėme įgyvendinti tarpmokyklinį projektą, į kurį  įtraukėme miškų ir aplinkos tausojimo veiklas: susipažinome su miško sodinimo pagrindiniais darbais, sodinome medelius, pamatėme kaip dirba miškininkai.

Lapkričio 18 dieną trijų Vilniaus rajono gimnazijų mokiniai ir mokytojai įsijungė į integruotas veiklas, kurias organizavo VĮ Valstybinių miškų urėdijos Nemenčinės regioninio padalinio darbuotojai: Nemenčinės medelyno vadovas Mindaugas Mankevičius ir padalinio specialistas Nerijus Smaidžiūnas. Šiose veiklose dalyvavo Nemenčinės Konstanto Parčevskio, Nemenčinės Gedimino ir Paberžės „Verdenės“ gimnazijų mokiniai ir mokytojai.

Paberžės „Verdenės“ gimnazijos 8-10 klasių mokiniai dalyvauja tarptautiniame Erasmus+KAA 122 projekte „Tausojimo menas“. Vienas svarbiausių šio projekto tikslų yra ugdyti mokinių ekologinį sąmoningumą, į projekto veiklas įtraukiant kuo daugiau mažiau galimybių turinčius mokinius.  Gimnazijos  mokinių grupė  pristatė projekto tikslus, uždavinius ir lūkesčius. Nemenčinės gimnazijų mokiniai paruošė informacinius lankstinukus „Nuo sėklelės iki medžio“ ir išdalino visiems projekto dalyviams. Medelyno vadovas Mindaugas ir padalinio specialistas Nerijus papasakojo Nemenčinės medelyno istoriją, supažindino mokinius su pagrindiniais miško sodinimo darbais: medžių sėklų rinkimu, jų stratifikavimu, sėja ir sodinukų realizavimo tvarka. Mokiniams  praktiškai buvo parodyta kaip taisyklingai reikia sodinti medžius ir paaiškinta kada juos galima sodinti. Mokiniai, apžiūrėję medelyno teritoriją, pamatė kaip tvarkingai yra sėjamos medžių sėklos, kaip atrodo vienmečiai, dvimečiai ir jau paaugę pušų ir eglių sodinukai.

Bandėme spėlioti kiek sodinukų yra vienoje sodinukų eilėje. Mums kėlė nuostabą tvarkingos, apsnigtų eglučių ir pušelių eilės. Įdomu buvo sužinoti tai, kad vienoje eilėje jų yra apie 2 milijonai. Ne vienas pagalvojo kiek medžių sodinukų yra visame medelyne ir kiek daug jų reikia. Susimąstėme ar ne per daug iškertame miškų Lietuvoje. 

Medelyno darbuotojai labai vaizdžiai papasakojo apie atliekamus darbus Nemenčinės medelyne. Šie darbai reikalauja daug jėgų ir žinių, kruopštumo ir tikslumo .Ne kiekvienas žmogus gali dirbti vasarą svilinant karščiui arba  esant žvarbiam orui žiemą. Lankymosi Medelyne dieną, mūsų orai taip pat nelepino. Mokiniai apgailestavo, kad teko bristi apsnigtais miško keliukais. Bet mums puikiai pavyko „pasimatuoti“ miškininko profesiją ir pajusti jos subtilybes. Mokinių atsiliepimai apie renginį: „Labai įdomiai aiškino kaip auga eglės ir pušys iš mažų sėklyčių. Vienintelis minusas buvo šaltis“, „Man patiktų dirbti miške vasarą, bet žiemą būtų šalta“, „Patiko, nes buvo pateikta išsami informacija ir paminėti dalykai, kurių aš nežinojau“.

Projekto metu mokiniai aplankė Skališkių uolą. Tai yra Lietuvos Respublikos  geologinis paminklas. Jį sudaro ola, konglomerato uola ir lašantis nuo jos šaltinis. Buvo įdomu sužinoti padavimus apie šį gamtinį – geologinį objektą, kuris turi net keturis skirtingus pavadinimus: Skališkių, Liucionių, Šventoji ola ir Verkiančioji ola. Mokiniai sužinojo, kad Vilniaus akademijos profesorius Motiejus Konstantinas Sarbievijus mėgdavo ilsėtis prie šios uolos ir apmąstyti savo didžiuosius darbus.

Dėkojame medelyno vadovui Mindaugui Mankevičiui ir jo pagalbininkui Nerijui Smaidiūnui už įdomias veiklas. Mokiniams ir mokytojams buvo smagu pabūti visiems kartu ir vieniems iš kitų pasimokyti.

 

Nemenčinės Konstanto Parčevskio gimnazijos  biologijos mokytoja Regina Komar, Nemenčinės Gedimino gimnazijos biologijos mokytoja Alina Kodikienė, Paberžės Verdenės gimnazijos biologijos mokytoja Regina Stankevičienė.


Įvertinkite naujieną