*alt_site_homepage_image*

Netradicinė tarptautinė tolerancijos diena Rukainių gimnazijoje

decoration

Vilniaus r. Rukainių gimnazijoje 5-8, IG-IVG klasių mokiniams lapkričio 16-ąją dieną, trečiadienį, buvo organizuojami netradicinės dienos renginiai, skirti paminėti tarptautinę Tolerancijos dieną.

5-8 kl. mokiniai dalyvavo gimnazijos socialinės pedagogės, klasių vadovų organizuotame renginyje Tolerancijos dienai. Renginio pradžioje mokiniai, žvelgdami į pasaulio žemėlapį, dalinosi savo žiniomis, kokie žmonės gyvena pasaulyje, kuo jie yra panašūs, kuo skiriasi. Mokiniams buvo prisiminta ir aptarta žodžio „tolerancija“ prasmė ir reikšmė, mokiniai žiūrėjo trumpą filmą, kuriame klausėsi, kaip kiti panašaus amžiaus mokiniai apibūdina žodį „tolerancija“. 

Po filmuko peržiūros mokiniai grupėmis atliko praktinę užduotį „Kokie dalykai mus išskiria iš kitų?“. Užduoties tikslas buvo atkreipti mokinių dėmesį, kad kiekvienas turime teisę turėti savo požiūrį ir vertybes bei įsitikinimus, kad gali skirtis mūsų požiūriai, pomėgiai, tačiau yra labai svarbu atskirti, kokie veiksmai, dalykai kitų gali būti toleruojami ir netoleruojami.

Po vykusio renginio mokiniams užsiėmimai buvo tęsiami netradicinėje aplinkoje. 5-6 kl. mokiniai, lydimi klasių vadovų Irenos Ginevič ir Violetos Petkevič, lankėsi Lietuvos aklųjų bibliotekoje. Mokiniai susipažino su aklųjų bibliotekos istorija, įvairiomis knygomis, garsiniais leidiniais, skirtais akliesiems žmonėms. Aklųjų bibliotekos darbuotoja vaikams papasakojo, kaip atsirado Brailio raštas, parodė mokiniams  Brailio raštu parašytas knygas. Mokiniai turėjo galimybę patys išbandyti rašyti ir skaityti Brailio raštu. Apsilankymas aklųjų bibliotekoje priminė, kaip svarbu atkreipti dėmesį į šalia esančius žmones, turinčias negalią, mokinių suvokimą gerbti kitus.

7-8 kl. mokiniai, lydimi klasės vadovės Alinos Juckevič ir gimnazijos socialinės pedagogės, lankėsi Vilniaus Gaono žydų istorijos muziejuje (apžiūrėjo Holokausto ekspoziciją). Mokiniai susipažino su keturiolikmečio žydų berniuko Icchoko, prieš aštuoniasdešimt metų gyvenusio Vilniuje, istorija, jo paauglystę, sužinojo apie žydų tautos persekiojimą pirmosiomis Antrojo pasaulinio karo dienomis, masinį žydų naikinimą provincijoje bei žudynių vietas. Mokiniams paskaitą ir praktinį užsiėmimą vedė muziejininkas – ekskursijų vadovas Mantas Šikšniana. Po užsiėmimo mokiniai taip pat turėjo galimybę pabūti buvusioje Vilniaus žydų geto teritorijoje atkurtoje slėptuvėje „Malina“. Klausydamiesi jautraus fragmento iš Ichoko Rudaševskio dienoraščio apie tai, ką jam, dar vaikui, teko patirti besislepiant „Malinoje“, kurioje žydai bandė išgelbėti savo ir artimųjų gyvybę, mokiniai stebėjosi, kokiomis sąlygomis žmonės buvo priversti gyventi.

IG-IVG klasių mokiniai lapkričio 16-ąją nuo pat ryto žiūrėjo edukacinius filmus, skirtus ugdyti toleranciją, pakantumą, gebėjimą suprasti kitus. Po filmų peržiūros su mokiniais vyko aptarimas, kurį organizavo klasių vadovai Alicija Karpovič, Lilija Jeremejeva, Jevgenija Jackevič, rusų kalbos mokytoja  Ilona Muravskienė.

Vėliau IG-IVG klasių mokiniai dalyvavo mokymuose „Kritinio mąstymo ugdymas per neapykantos kalbos ir migracijos procesų analizę“. Paskaitą vedė Jogaila Vaitekaitis, Diversity Development Group tyrėjas, Vilniaus universiteto Ugdymo mokslų instituto edukologijos doktorantas, darnaus vystymosi švietimo lektorius, turintis 8 metų darbo patirtį. Paskaitoje mokiniai sužinojo, kuo skiriasi ir kuo panašūs pabėgėliai, emigrantai, prieglobsčio prašytojai ir žmonės, reikalaujantys laikinos apsaugos. Per paskaitą buvo keliami šie klausimai: kaip atskirti neapykantos kalbą, kaip migracijos proceso supratimas gali stabdyti baimės kurstymą ir neapykantos kalbą, kur yra riba tarp žodžio laisvės ir neapykantos kalbos, kaip reaguoti susidūrus su neapykantos kalba, kokios yra neapykantos kalbos ignoravimo pasekmės. Smagu, kad paskaita buvo interaktyvi: mokiniai galėjo savo telefonų pagalba atsakyti į klausimus, daryti išvadas, tuoj pat palyginti atsakymus su lektoriaus statistikos duomenimis.

Šių metų Tolerancijos dienos simbolis – Tolerancijos namas. Todėl 5-8, IG-IVG kl.  mokiniai, baigdami dienos renginius, skirtus Tolerancijos dienai, sukūrė klasės tolerancijos namelius, kurių languose įrašė, jų manymu, svarbias tolerancijos sąvokas, be kurių žodžio „tolerancija“ neįsivaizduoja. Būtent taip mokiniai parodė, kaip įsivaizduoja savo svajonių tolerancijos namą, kuriame visi tilptų ir gyventų taikiai, be problemų ir jaustųsi jame visaverčiais visuomenės nariais.

 

Vilniaus r. Rukainių gimnazijos socialinė pedagogė metodininkė Jovita Bliznikė, bibliotekininkė Alina Juckevič, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Lilija Jeremejeva


Įvertinkite naujieną