kaires_puses_index

Prisijungimas

Prisijungimas Gyventojams

Įspūdinga kelionė „Gražiosios Latvijos ir Lietuvos pilys“

Lapkričio 8 dieną Nemenčinės vaikų darželių pedagogai ir ugdytinių tėveliai keliavo su kelionių organizatoriumi ,,Kiveda“ į edukacinę pažintinę kelionę „Gražiosios Latvijos ir Lietuvos pilys“. Kelionės tikslas – susipažinti su gražiausiomis kaimyninės Latvijos ir Lietuvos pilimis, jų istorija.

Apsilankėme Rundalės, Bauskės ir Biržų pilyse. Buvome sužavėti Rundalės rūmų grožiu ir prabanga. Šių rūmų ansamblis dar vadinamas mažuoju Versaliu, kuriame įsikūręs istorijos muziejus. Kelionės vadovas, geografas, istorikas Mindaugas Baltrušaitis suteikė istorinių žinių apie Latvijos ir Lietuvos pilis. Sužinojome, kad italų architektas B. F. Rastreli pastatė ne tik garsėjančius Sankt – Peterburge Ermitažą ir Žiemos rūmus, bet ir Rundalės pilį, tikrą šedevrą. Pilis pastatyta 18 amžiuje, baroko stiliuje Kuršo kunigaikščiui E. J. Bironui. Rūmuose yra 138 salės, iš jų 40 lankomų. Šiandien pilis – žymus Latvijos istorijos muziejus. Taip pat aplankėme Mūšos ir Mėmelio prieglobstyje įsikūrusią Bauskės pilį. Storos akmens sienos, aukšti bokštai – viskas atrodo grėsminga ir didinga. Nustebino, kai M. Baltrušaitis papasakojo, kad pilis pastatyta be pamatų, statyboje panaudotas dolomitas. Įsitikinome, kaip įspūdingai dera du stiliai - senovinė pilies dalis ir šiuolaikiška, atstatyta. Pakeliui į namus aplankėme Astravo dvarą ir Biržų krašto muziejų ,,Sėla“. Apžiūrėjome naują muziejaus ekspoziciją. Labai patiko filmas 3 D formate apie Biržų miesto istoriją. Įdomu buvo išgirsti ,,Žaldoko“ alaus gamybos istoriją biržietiška tarme ir pamatyti folkloro ansamblio programą.

Džiaugiamės įspūdinga kelione ir tikimės ateityje naujų įspūdžių kartu keliaujant... O patirti įspūdžiai išliks visam gyvenimui.

Nemenčinės vaikų darželio auklėtojos metodininkės