kaires_puses_index
 
 
  
  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Prisijungimas gyventojams
Prisijungimas

Prisijungimas Gyventojams

Vasara mėgaukimės atsakingai ir saugiai

Vasara – kone mėgstamiausias vaikų metų laikas – ilgiausios metų atostogos, lauke džiugina saulėti bei vasariški orai, prisimenama apie aktyvų sportą – dviračius, riedučius, paspirtukus, prasideda iškylos ir išvykos į gamtą, maudynės ežere ar jūroje, žvejyba. Šalia smagiausių vasaros pramogų pasitaiko ir nelaimingų atsitikimų, kuriuos Vilniaus rajono savivaldybė ragina numatyti būnant ypač budriems bei atsargiems.


Šilti vasariški orai vilioja per ilgai pasilepinti saule, neatsargiai elgtis vandenyje ar miške. Vasarą vaikai patiria ypač daug sužalojimų dėl neatsargumo. Todėl, kad išvengti nelaimingų atsitikimų, būtina nepamiršti laikytis saugumo reikalavimų.

Kad maudynės vandens telkiniuose būtų saugios ir netūrėtų neigiamų pasekmių rekomenduojama:

  • Nepalikti prie vandens be priežiūros mažamečių vaikų;
  • Nestovėti ir nežaisti ten, kur galima netikėtai įkristi į vandenį;
  • Nesimaudyti nežinomose, nuošaliose vietose, kur nėra budinčiojo gelbėtojo ar prižiūrinčio asmens;
  • Neplaukti už plūdurų, nors ir esate geras plaukikas;
  • Nešokinėti į vandenį nežinomoje vietoje, jūs galite susižaloti atsitrenkę į dugne esančius daiktus;
  • Nesimaudyti iškart po valgio, išgėrus alkoholinių gėrimų;
  • Negalima plaukti į laivų farvaterį arba artintis prie praplaukiančių laivų. Jus gali įtraukti po laivo sraigtais;
  • Neplaukioti ant pripučiamų čiužinių, padangų kamerų, savadarbių plaustų ar kitų priemonių;
  • Ypač pavojinga išdykauti valtyje, vaikščioti joje, ją supti, nes valtis gali apvirsti;
  • Jeigu pradėjote skęsti, pasistenkite įkvėpti kuo daugiau oro, o dėmesį į save atkreipkite mojuodami rankomis;
  • Pamatę skęstantį žmogų, šaukdami mėginkite atkreipti aplinkinių dėmesį ir iškvieskite gelbėjimo tarnybas tel. 112. Po to įsitikinkite, ar šalia nėra kokios nors gelbėjimo (gelbėjimo rato, valties ir kt.) arba parankinės priemonės, kuri neskęsta (kamuolio, čiužinio ir t. t.);
  • Jeigu įmanoma, pamėginkite pasiekti skęstantįjį ranka, lazda, stora medžio šaka arba numeskite jam virvę;
  • Jeigu šalia nieko daugiau nėra, pamėginkite gelbėti skęstantį priplaukę prie jo su kokia nors plaukiojimo priemone (valtimi, vandens dviračiu), gelbėjimo ar parankine priemone, kuri neskęsta ir paduoti ją skęstančiajam per saugų atstumą, kad jis negalėtų jūsų sugriebti;
  • Įsidėmėkite, jog gelbėti skęstantį gali tik geras plaukikas, kuris išmano gelbėjimo būdus ir moka tai atlikti praktiškai.

Kad išvengti nemalonių pojūčių po saulės vonių rekomenduojama:

  • Kiekvieną kartą prieš besideginant saulėje naudoti apsauginį kremą nuo saulės;
  • Deginimosi saulėje trukmė neturėtų viršyti 10-15 minučių;
  • Saulėje patartina būti tik iki vidurdienio arba tik po 15 valandos;
  • Kaitriomis dienomis nepamirškite gerti daug skysčių, kad išvengti dehidratacijos;
  • Dėvėkite saulės akinius bei nepamirškite galvos apdangalo.

Einant iškylauti ar lankantis miškingose vietovėse patartina:

  • Saugotis nuo erkių, kurių aktyvumas pasireškia gegužės – birželio ir rugpjūčio – rugsėjo mėnesiais;
  • Būnant miške apsirengti ilgomis rankovėmis ir ilgomis kelnėmis, apsiauti batus su aukštais aulais, užsidėti kepuraitę arba galvą apsirišti skarele;
  • Grįžus namo apsižiūrėti ir įsitikinti ar nėra erkių;
  • Erkių būtina saugotis ir parkuose, soduose, žaliose zonose;
  • Būnant dažnai gamtoje rekomenduojama pasiskiepyti nuo erkinio encefalito.


Vilniaus rajono savivaldybė ragina vasara mėgautis atsakingai bei saugiai!

 

Shadow up