kaires_puses_index
 
 
  
  

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Prisijungimas gyventojams
Prisijungimas

Prisijungimas Gyventojams

Comenius „istorikų“ projekto viešnagė Lietuvoje

Baigiantis tarptautiniam 2012-2014 m. vykdomam Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projektui „Pažindami praeitį, suprasime dabartį („Knowing the Past to Understand the Present“), Avižienių gimnazijos mokiniai su ilgesiu prisimena vieną iš paskutinių susitikimų su projekto draugais iš Rumunijos, Švedijos, Ispanijos ir Turkijos. Paskutinę šių metų kovo savaitę, gerokai paplušėję, pasiruošėme priimti gausų svečių būrį savo sostinėje, Vilniuje.


Visi projekto šalių susitikimai – nenutrūkstamas dialogas apie tai, kuo esame panašūs ir kuo skiriamės, ką praradome ir ką pavyko išsaugoti sraunaus laiko tėkmėje, kuo didžiuojamės ir ką prisipažįstame šiek tiek vėliau, jau susibičiuliavę. Tačiau kiekvienos kelionės metu šalia ekskursijų, istorijos, politikos bei švietimo, ieškome ir smagios edukacinės veiklos: Turkijoje jaunuoliai vieni kitus mokė savo gimtosios kalbos, tradicinio piešimo ant šilko meno, Švedijoje visi tapo azartiškais turistais – orientacininkais, Rumunijoje vietos teatre nemenkai susirinkusiai publikai rodėme pjeses istorine ir tautų draugystės tema. Šiam kartui paieškojome dar neatskleistos temos - senosios ir šiuolaikinės kultūros, įsikūnijusios muzikoje, dailėje, šokio ir kulinarijos menuose ir, kiek leido tas srauniai tekantis laikas, pasiryžome spėti kuo daugiau.

Po tradicija tapusių pažintinių pateikčių apie savo šalį, mokyklą, šalių tarpusavio politikos ir ekonomikos ryšius, kultūrą ir istoriją (puiki treniruotė keturiolikos – aštuoniolikos metų mokiniui – kalbėti apie visa tai angliškai gausiam būriui dar nepažįstamų žmonių) bei aptarus itin mokytojus dominančius švietimo sistemos ypatumus, leidomės ieškoti kultūros apraiškų.

Be tradicinių ekskursijų, istorija ir kultūra vaikams ir jaunimui labai patrauklia forma derinama mūsų Valdovų rūmuose: apėję menes ir „išmokę“ įvairiais instrumentais groti apie dešimtį svajingų Renesanso melodijų, išėjome tikrai pakilios nuotaikos.

Pirmąjį draugystės vakarą praleidome kartu gamindami lietuviškos moderniosios virtuvės patiekalus (pvz., krienų mousse prie jautienos kepsnio) vadovaujami prancūzo virėjo! Čiop-čiop virtuvėje paklausus, kas nori gaminti – staiga prie staliuko likome tik kelios moterys! Visi vyrai ir mokiniai strimgalviais puolė užsiimti vietas prie maisto ruošimo stalo, pakeliui rišdamiesi prijuostes...

Nuo pirmosios dienos smalsiai apžiūrinėję gatvės prekeivių siūlomas verbas, svečiai gavo progą patys išbandyti šį amatą. Taip smagu buvo matyti susikaupusius ir įkvėptus verbas rišančių, Čekoniškių liaudies menininkės vadovaujamų mokytojų ir mokinių veidus! Neliko jokių abejonių, kad šis užsiėmimas visus įtraukė.

Na, o atsisveikinimo vakarą, kaip ir dera, surengėme tautiškas vaišes ir mokėme vieni kitus savo tautinių šokių. Treniravomės išsijuosę, atkakliai tobulinome judesius, kol tikrieji žinovai pripažindavo, kad pavyksta!

Vienintelis jaunųjų svečių nusiskundimas – „per daug [įprastų] ekskursijų“ - byloja apie tai, kad mokiniai visose šalyse ir visais laikais vienodi (prisiminiau save). Laimė, yra daugybė įdomių būdų mokytis kalbų, istorijos, tobulinti bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Šią tiesą iš naujo atradome vykdydami „istorikų“ projektą anglų kalba „Knowing the Past to Understand the Present“.

anglų kalbos mokytoja Idalija Butkienė

Shadow up