kaires_puses_index
 
 
  
  

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Prisijungimas gyventojams
Prisijungimas

Prisijungimas Gyventojams

„Žaibo turnyras“ Vilniaus r. Česlovo Milošo pagrindinėje mokykloje

„Žaidžiame nuo pat kūdikystės – juk įdomu pasivaržyti su kitais ir savimi, galvą palaužyti, pajusti laimėjimo džiaugsmą“ - sakė mokslininkė, socialinių mokslų daktarė, kalbininkė, lietuvių kalbos mokytoja ekspertė Liuda Kadžytė-Kuzavinienė.  Žaisdami nepastebimai, be pastangų išmokstame naujų dalykų bei įtvirtiname jau turimas žinias. Vadovaudamiesi šiuo principu, siekdami, kad mokiniai ne tik naudingai, bet ir linksmai praleistų laiką, Vilniaus r. Česlovo Milošo pagrindinės mokyklos lietuvių kalbos mokytojai – Gražina Apanavičienė, Vilma Auglytė bei Irena Mazailo – pakvietė Kalvelių metodinio centro mokyklų 7-8 klasių mokinius į viktoriną „Žaibo turnyras“.


Viktorina buvo suskirstyta į 4 dalis – mokiniai turėjo įveikti kalbines, literatūrines, klausymosi, kalbėjimo ir rašymo užduotis. Pirmojoje – kalbinėje dalyje – mokiniai turėjo kuo greičiau atsakyti į klausimus, susijusius su lietuvių kalbos garsų bei kirčiavimo sistema, paaiškinti frazeologizmų reikšmes, ištaisyti prielinksnių vartojimo klaidas. Viktorinos dalyviams teko pabūti ir šifruotojais – naudojantis abėcėle ir šifro raktu atpažinti paslėptą posakį. 

Literatūrinėje dalyje buvo orientuotasi į 7-8 klasių bendrąsias programas – užduotys parengtos atsižvelgiant į nagrinėti numatomus kūrinius. Moksleiviai turėjo greitai atpažinti žymiausius lietuvių rašytojus bei jų kūrinius, surasti ir paaiškinti tekstuose panaudotas menines priemones, įminti mįsles.  Azartiškai vyko dėlionės principu paremta užduotis – Lietuvos himno „konstravimas“ – tautiškos giesmės eilutes mokiniai turėjo suklijuoti eilės tvarka. Pradžiugino tai, kad užduotis buvo įveikta netgi greičiau nei per numatytą 5 minučių laiką.

Svarbus kiekvieno mokytojo tikslas – mokyti moksleivius kalbėti sklandžiai, aiškiai, raiškiai. Klausymo ir kalbėjimo dalies metu juoką sukėlė vokalinės variacijos – literatūros kūrinių nagrinėjimo metodas, kurio esmė – to paties teksto skaitymas skirtingomis intonacijomis. Nors viktorinos metu ir nebuvo siekiama išnagrinėti literatūros kūrinio – mokiniai skaitė atsitiktinio teksto – orų prognozės ištrauką, tačiau vokalinės variacijos komandų nariams leido pademonstruoti ne tik gebėjimą taisyklingai ir sklandžiai kalbėti, bet ir parodyti savo meninio skaitymo įgūdžius. Šios dalies metu mokiniai ne tik skaitė pateiktą tekstą, bet ir pagilino kalbos kultūros žinias – išklausiusios kalbos kultūros laidelę  „Žodis ne žvirblis“ komandos turėjo pačios pasirinkti kalbos klaidą, ją inscenizuoti bei pateikti taisymo variantus.

Paskutiniąją – rašymo – užduotį pradėjo Pakenės Česlovo Milošo mokyklos mažieji. Lietuvių kalbos mokytojos Irenos Mazailo vadovaujami pirmos klasės mokiniai sudainavo ir sušoko lietuvių liaudies dainą „Du gaideliai“, na o viktorinos dalyviai gavo kūrybinius gebėjimus vertinančią rašymo užduotį – parašyti, kas gi nutiktų pakeitus dainos siužetą, jei bevežant žirnius į malūną, staiga pasirodytų lapė...

Įdomūs bei linksmi klausimai ir užduotys skatino mokinių azartą, sukūrė gerą nuotaiką bei šiltą atmosferą renginio metu.  Viktorinoje dalyvavę mokiniai linksmai ir naudingai praleido laiką – mokėsi dirbti komandoje, išklausyti vienas kito bei gerbti kitokią nuomonę, turėjo galimybę įvertinti savo gebėjimus greitai reaguoti komunikuojant ne gimtąja kalba ir, žinoma, ne tik įsivertinti savo lietuvių kalbos žinias, bet ir palyginti jas su bendraamžių žiniomis.

Lietuvių kalbos vyresn. mokytoja
 Vilma Auglytė

Shadow up