kaires_puses_index
 
 
  
  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Prisijungimas gyventojams
Prisijungimas

Prisijungimas Gyventojams

Vilniaus rajonas turės „savąjį veidą“ – rajonui atpažinti bei identitetui stiprinti sukurtas logotipas ir šūkis

Čia susipina kalbos, kultūros, istorijos – tokią žinutę apie Vilniaus rajoną skelbs sukurtas rajono vizualinis identitetas – šūkis ir logotipas. Nauja vizualinė kalba pabrėš mūsų rajono išskirtinumą bei palengvins atpažįstamumą.


Dažnam Vilniaus rajonas asocijuojasi su bendruomenės įvairove, atsiskleidžiančia per skirtingas kalbas, kultūras ir tradicijas, įvairių tautų istoriją. Daugiakultūriškumas ir daugiakalbiškumas yra Vilniaus rajono vertybės, kurias perteiks šūkis „Čia susipina kalbos, kultūros, istorijos“.

Kūrybinės idėjos vizualinė išraiška – Vilniaus krašto verba

Taip pat verta pažymėti, kad Vilniaus rajone yra ypač puoselėjamos krikščioniškos tradicijos ir vertybės.

Vilniaus krašto verbų rišimo tradicija įrašyta į Lietuvos kultūros paveldo vertybių sąvadą. Todėl kuriant savivaldybės vizualinį identitetą buvo siekiama ne tik pristatyti naują, modernesnį rajono „veidą“, bet tuo pačiu pabrėžti unikalų Vilniaus krašto kultūrinį paveldą – verbą, kuri yra krikščioniško tikėjimo ir gyvenimo išraiška.

Velykinė verba yra svarbi Verbų sekmadienio dalis ir siejama su Jėzaus Kristaus pergalingu įžengimu į Jeruzalę, kai žmonės mojavo jam palmių šakomis, mėtė jas jam po kojomis. Verba simbolizuoja džiaugsmą ir pergalę, atgimstantį gyvenimą.

„Būtent verboje organiškai sudera krikščioniškos vertybės ir meninės intencijos, skirtingi metų laikai, spalvos ir pynėjų kartos. Todėl ji puikiai tinka kaip simbolis, pristatantis Vilniaus rajono daugiakultūrinę, spalvingą ir margą istoriją, gilias tradicijas bei tautų darną, kuo turime didžiuotis ir kas daro mūsų rajoną unikaliu“, – sakė merė Marija Rekst.

Grafiniame elemente – verbų karpinių motyvai

Vilniaus rajoną pristatančio ženklo grafinio atvaizdavimo idėja kilo iš karpinių, kurie taip pat yra neatsiejami nuo Vilniaus krašto kultūros. Verbas vaizduojančių karpinių elementams suteikus šiuolaikišką grafinę išvaizdą sukurti skirtingi simboliai, iš kurių sudaromas logotipas.

Sukurtas Vilniaus rajono logotipas yra dinaminis ir pagal poreikį galima rinktis iš 3, 4 arba daugiau elementų verbos versijų. Kaip ir tautodailininkių rišamos, gyvybę simbolizuojančios verbos visada skirtingos – dviejų vienodų nerasi, taip ir mūsų logotipas – gyvas ir besikeičiantis.

Pagrindinė logotipo versija susideda iš trijų elementų, kurių prasmė asocijuojasi su Vilniaus rajonu – tai puošni nendrių ar lendrūnų viršūnė (žalia ir graži rajono gamta), šv. Kazimiero karūna ir širdelė.

Šv. Kazimieras yra Lietuvos ir Lietuvos jaunimo globėjas bei laikomas amatininkų globėju. Savo vaikystės atostogas kartu su mokytoju J. Dlugošu praleisdavo Vilniaus rajone esančioje Medininkų pilyje. Atsiradus šv. Kazimiero kultui yra rengiami atlaidai ir organizuojama tradicinė Kaziuko mugė. Šventojo garbei amatininkai stengėsi paruošti gaminius, atspindinčius jo asmenybę. Taip ir buvo sukurtos verbos su šv. Kazimiero „karūna“, širdelės formos verbos bei meduoliai. Širdelės forma, tai dar aliuzija į Kaziuko meduolius, kurie įprastai yra širdies formos su įvairiais šmaikščiais užrašais. Verba ir tradiciniai Kaziuko meduoliai – tai Vilniaus krašto pasididžiavimas.

Naujas vizualinis identitetas atspindės Vilniaus rajono unikalumą

„Ilgai puoselėta mintis pagaliau įgavo pavidalą. Naujasis logotipas ir firminis stilius bus naudojami komunikacijoje – mūsų rajono bruožams ir išskirtinumui atspindėti, atpažįstamumui didinti. Padės būti arčiau gyventojų ir svečių“, – įgyvendinta idėja džiaugėsi administracijos direktorė Liucina Kotlovska ir pridūrė, kad dar šiemet planuojama pristatyti ir atnaujintą, modernesnę bei patogesnę savivaldybės interneto svetainę www.vrsa.lt.

„Iki šiol neturėjome logotipo, o viešojoje komunikacijoje naudojome rajono herbą, kuris ir toliau bus oficialiu skiriamuoju ženklu. Netrukus palaipsniui pradėsime komunikuoti pasitelkdami naujus vizualinius sprendimus. Tikimės, kad šią idėją ir vizualinę kalbą priims tiek mūsų rajono gyventojai, tiek svečiai“ – sakė Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriaus vedėja Jolanta Gulbinovič.

Kūrybinį darbą atliko prekės ženklo kūrimo ir dizaino agentūra „Folk“.



 

Shadow up